rahsepar rahsepar .

rahsepar

خوشه فرش كردستان به دنبال دستيابي به بازار آمريكاي شمالي است

عامل خوشه فرش كردستان مهمترين دستاورد اين خوشه در استان را تلاش براي حضور در بازار آمريكاي شمالي اعلام كرد و گفت: ۷۰ درصد فرش دستباف دنيا در آمريكاي شمالي به فروش مي رسد لذا وقتي در اين بازار حضور پيدا كنيم موفق خواهيم شد.

عامل خوشه فرش كردستان مهمترين دستاورد اين خوشه در استان را تلاش براي حضور در بازار آمريكاي شمالي اعلام كرد و گفت: ۷۰ درصد فرش دستباف دنيا در آمريكاي شمالي به فروش مي رسد لذا وقتي در اين بازار حضور پيدا كنيم موفق خواهيم شد.

به گزارش زريان موكريان؛ رحمت الله علاقبندان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا  با اشاره به اينكه مطالعه شناختي خوشه فرش در استان به اتمام رسيده و وارد برنامه عمل آن شدند، اظهار داشت: برنامه عمل، خروجي مطالعه شناختي خواهد بود كه در آن اولويت ها مشخص مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه پياده سازي هر خوشه سه سال زمان مي برد، افزود: در سال اول فاز مطالعات شناختي خوشه فرش، وضعيت خوشه در سطح بين المللي، ملي و منطقه اي به صورت عميق بررسي مي شود.

عامل خوشه فرش كردستان از ديگر برنامه هاي خوشه فرش را تهيه نقشه صادرات فرش و برگزاري استارتاپي در اين حوزه خواند و يادآور شد: در راستاي برنامه هاي خوشه هم اوايل آبان امسال يك تور صنعتي به نمايشگاهي در دبي داشتيم.

علاقبندان اضافه كرد: از اين خوشه نبايد انتظار رفع مشكلاتي هم چون بيمه بافندگان فرش را داشت چراكه چنين امري در حيطه رسالت آن نيست و اين موضوع بايد در سطح كشور حل و فصل شود.

وي از ديگر برنامه هاي خوشه را ايجاد خانه خلاق فرش دانست و افزود: رايزني هاي لازم با اداره كل ميراث فرهنگي استان انجام شده و سرمايه گذار اين كار هم تعيين شده است ولي هنوز كار شروع نشده است.

مقالات بيشتر:قاليشويي سعادت آباد

عامل خوشه فرش كردستان با بيان اينكه پيگيري ثبت برند جهاني فرش سنندج و بيجار را هم در برنامه دارند، گفت: هزينه مورد نياز اين برنامه هم از طريق خوشه فرش تامين شده و بزودي اين مهم اتفاق مي افتد.

علاقبندان تجهيز مركز آموزش فرش و راه اندازي سايتي در حوزه طراحي فرش را هم از ديگر اقدامات مدنظر خوشه فرش در استان خواند و افزود: فعالان و افراد شناخته شده صنعت فرش استان برشوري اطلاع رساني هم تهيه مي كنند.

وي در ارتباط با كارخانه نخ ريسي كه يكي از حلقه هاي مهم توليد فرش است و در اين استان وجود ندارد، اظهار داشت: احداث كارخانه نخ ريسي نياز به سرمايه گذاري كلان دارد ولي اگر سرمايه گذاري در اين راستا اعلام آمادگي كند از او حمايت مي كنيم.

عامل خوشه فرش كردستان با بيان اينكه كارهاي مربوط به خوشه توسعه اي و تسهيل گري است، ادامه داد: تاكنون ۱۴ خوشه فرش در كشور اجرايي شده است كه با توجه به اينكه هر كدام در حوزه جغرافيايي متفاوتي بودند به دليل وجود فرهنگ و زيرساخت هاي مختلف، اولويت هاي آنها نيز يكسان نبوده ولي امكان دارد دستاوردهاي مشتركي حاصل شده باشد.

 

 تاكنون در كردستان ۲ خوشه صنعتي طيور و مصالح ساختماني توسط شركت شهرك‌هاي صنعتي استان به سرانجام رسيده و خوشه فرش هم در حال اجرا است.

خوشه صنعتي عبارت است از مجموعه اي همگن از صنايع كه در مناطق جغرافيايي به سبب وجود مزيت هاي خاص و يا سرمايه هاي قوام يافته اجتماعي هم چون فن و مهارت با اهداف اقتصادي شكل گرفته و همكاري توام با رقابت با يكديگر دارند.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۰:۴۱ توسط:rahsepar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :